Sziasztok,Péter vagyok.
Kilométerfüggő:).
Futóbolond:).
A hétvégén nem tehettem mást mint,hogy beneveztem a 12 órás futásra ahol igazából "csak" 65 kilit akartam lefutni majd ha az sikeresen megvan akkor kiszállni.
Tesztelni akartam magam mert azt gondoltam,hogy ha most menne a 65 kili akkor talán menni fog jövő júniusban a 84.4 is a dupla IM-en.
Az ízületek és az egészség védelme érdekében a fokozatosság elvét betartva.
Merthogy 90 kiló környékén mozgok és még alig több mint másfél éve futok.
"Titkon" álmodoztam én persze a 2 maraton 84.4 km-es távjáról is de eszem azt súgta,hogy erre nem vagyok még képes nem bíztam benne így nem is stresszeltem magam rajta.

A hajnali kelést és utazást elkerülendően már versenyt megelőző este leutaztunk a Balatonra Tibivel.
Rajt előtt végre megismerkedtem személyesen is pár emberrel akikre már nagyon kíváncsi voltam:).
Eszti kedves lány,rögvest szimpatikus lett.
Pantocsik Feri az örök ifjú és mindig vidám karakter szintén.
Összeismerkedtem egy Dagadt Köcsöggel is:):):) sőt nap végén még Papp Bálinttal is az Esztergomi Futóművek csapatából.
Én még nagyon kezdő játékos vagyok ebben a sportban de azért már volt pár ismerős arc is akivel örülhettünk egymásnak úgy mint Melcsi,Ewil,Zsoca akikkel ki is alakítottuk az alap bázist a pálya szélén a célegyenesben a rajt/cél kapu környékén.Zsoca igazi őrült figura:) 2 héttel a dupla IM után ismét a pályán.
A verseny jellegéből adódóan nem volt túl kapkodós a rajt:).Volt idő mindenre.
Csak a bemelegítés maradt le(számomra) és egyéb lényegtelen dolgok:):):).
A pálya a Wesselényi strand mellett az Öreg parkban kialakított 1762,1 méteres kör volt.
23nál megtörtént ami eddig velem sosem,sürgős dolgom akadt a mellékhelységben:).
Eme rövid intermezzo után kényelmesen kocogva a komfortzóna közepén tulajdonképpen verseny szempontból semmi érdemleges nem történt az első maratonig szépen fogytak a körök.
42nél átöltöztem az IRONMAN Finisher-es pólómba tiszteletből(direkt ezért vittem) mert abban szerettem volna ultrafutóvá válni.
Közben megérkezett Vakhal Norbi is bandázni,szurkolni,segíteni.Sajnos ő most nem vehetett részt indulóként mert még mindig nem tökéletes a nemrég sérült lába
viszont az mindenképpen bíztató és örömteli,hogy úgy néz ki nincs maradandó vagy komolyabb baj az achilleszével.
Mazur Bélával is sikerült többször rövid szakaszokon együtt haladnom ez persze főként annak tudható be,hogy Béla fullon elkészült az erejével és magához képest eléggé
megfáradt.Így történhetett meg,hogy kis szakaszokon hasonló tempóban haladtunk és  beszélgettünk.
Szintén nagyon szimpatikus figura.
Meg kell említenem Dr.Lubics Szilvit aki minden körben úgy ment el mellettem mintha szemből jött volna hihetetlen volt a nő ahogy darálta a távot ugyanabban a gyors tempóban végig.
6 óra alatt 75.77km-t futott le...
Közben beköszöntött a jóidő is:) senki sem fázott:).
Néha összeálltunk páran és együtt szaladgáltunk beszélgetve ezen szakaszok a vidámság jegyében zajlottak mindig:).
A pályán lévő idősebbeket-voltak jópáran-többször is biztattam és tapsoltam nekik mert amit ők mutattak az példaértékű volt.
A frissítő asztalon volt minden nagyon bőséges és elégséges volt a választék és mennyiség.Még leves is volt ami nekem nagyon bejött.
A reggeli gyors hasmenés után később már minden okés volt amit meg ettem ittam az benn is maradt:).
Első igazán hosszabb távú futóversenyemen nem tudtam tapasztalatból okoskodni,kénytelen voltam mások tanácsaira és némi egyéni ötleteimre hagyatkozni.
Pl. úgy csináltam,hogy a folyadékot folyamatosan és sokat pótoltam és minden órában volt egy kör amiben nagyobb adag szilárd ételt nyomtam.
Ezután gyalogoltam egy kört,hogy jobban meg tudjon emésztődni a kaja és jobban fel tudjon szívódni.
Emellett a gyaloglós körök az erő visszatöltődését is szolgálták,a keringés megnyugvása mellett utána egy darabig mindig egész jól elkocogtam.
Úgy olvastam másoktól,hogy még a lemerülés előtt el kell kezdeni az alkalmi gyaloglásra váltást.
Ez működött is.
65 km volt a terv és a kijelzőn végre megjelent a kívánt mennyiség a nevem mellett.
Terv teljesítve.
Gyorsan számot vetettem:
1.semmiféle sérülésem nincsen,teljesen jól vagyok.
2.nem vagyok fáradt(távhoz mérten).
3.még bőven van idő és van is kedvem futni.
Így hát nem tehettem mást mint átlépve az "észhatárt" a "szívterv" lépett életbe:).
Éreztem magamban az Erőt és a képességet,hogy most már meg tudom csinálni el tudom érni a 2 maratont is.
Futni tovább hisz futni csudajó.
Lehet,hogy hülyén hangzik de így érzem szinte mindig.
A pálya egy része a vízpart közvetlen közelében volt kijelölve hát fura volt látni magunktól kicsit arrébb a strandolókat:).
Emberek izzadtak és  fejüket csóválták a hőségben gépek csak mosolyogtak.
Aztán később már nem mindegyik gép mosolygott :).
70 kili környékén 5 perc leforgása alatt lementem kutyába:),ki is álltam a boxba rövid időre.
Norbi javaslatára letűrtük a kompressziós zoknit mert már sok órája fenn volt és egy idő után nagyon felnyomja a vért a combokba így nálam is bevált,hogy
a verseny előrehaladtával néha szüneteltetni kell a kompressziót.Ez életmentő ötletnek bizonyult csakúgy mint a frissítő masszázs is amit szintén Neki köszönhetek.
Ha már kiálltam hát jól meghúztam az L-karnitinos palackot is.
A kis szüntetből visszatérve hamarosan sokkal jobb lett minden.Újra megvolt a futómozgás és újra haladt a táv.
Lassan lassan el is érkeztem a 12 óra végéhez utolsó köreimben  mellettem futva megtisztelt Mr.Blindfish.
Sőt még a legvégén egy plusz gyors karikára is rábeszélt;) merthogy még épp be tudtam fejezni időre.
Így lett az eredményem 86369 méter.
Több mint 2 maraton.Maximálisan elégedett voltam.
Hátradőltem és vigyorogtam - azért csak reggeltől estig futottam;).
MEGCSINÁLTAM!
A végére majdnem el is fáradtam:):):).
Az én erősemberes előéletemmel és az alig több mint másfél éves futómúltammal az első 12 órásomon ezt jó eredményként könyveltem el.
Nagyon boldog voltam régi vágyam teljesült ezzel:ultrafutó lettem végre...

Gratulálok minden versenyzőnek és NAGYON KÖSZÖNÖM a segítséget és tanácsokat amiket kaptam!
Most(is) NAGYON sokat számított az amit Mesteremtől korábban megtanultam többek közt az a fajta gondolkodásmód ami az ész dolgokat hangsúlyozza a szív dolgok mellett.

Zárszóként még pár gondolat nem fontossági sorrendben:).
Nagyon tetszett a rendezvény jó volt itt részt venni egy újabb nagy élménnyel lettem gazdagabb.
Nagyszerű volt látni edzőtársamat Tibit aki gyermeki örömmel a szemében futott egész nap és ahogyan átlépett a problémáin és sikeresen teljesítette a versenyt(88.5km!).
Nagyon jó volt újra bandázni a Fehérvári kemény maggal:) a hazai ultratriatlon fiatal képviselőivel:).
Nagyon jó volt összeismerkedni számomra új emberekkel.
Sajnos volt negatív élmény is,verseny után a masszázs asztalon feküdtem amikor a közvetlen közelemben lett rosszul egy férfi.
Összecsuklott és a földön görcsöktól rángatózva jajveszékelt.
Konkrétan úgy nézett ki az ember mint akinek már kezdik befűzni a filmet az utolsó vetítéshez...
Számomra meglepő módon a helyszínen nem volt mentő kis idő eltelt mire a kiérkező orvosi segítség el látta és bevitte kórházba.
Később aztán megtudtuk,hogy jobban van.Ez megnyugtató volt azért.
Újabb tapasztalatokat szereztem a hosszú távokban és sokat láttam tanultam a nagyoktól.
Még nagyobb önbizalmat és löketet fogtam a későbbiekhez.
Úgy érzem jók az adottságok.
A regenerációm még 37 évesen is olyan mint egy 20 éves kölyöknek.Verseny másnapján semmi bajom nem volt már mentem (light:)) edzeni.
2-3 óra alvás nálam felér 8-cal.Feltöltöm a KERS-t és megyek tovább:).
A viszonylag elfogadható monotóniatűrés mellett még élvezem is a menetelést:).
A gyomrom is bírja amit kell amit megeszek az benn is marad és fel is szívódik.
Tavasszal már leúsztam a Cetrend 10 kilis távját nyáron megtekertem a 300as Balaton oda-vissza karikát most meg megvan ez is így végre mindhárom számban kipipáltam a hosszú távot.
Ez fontos volt nekem.
Már alig várom,hogy ezen képességeimet élesben is tesztelhessem egyben a jövő évi ultratriatlon versenyen hiszen ott és akkor derül majd ki,hogy milyen mély is a nyúl ürege:) és mennyire bírja gép az ívet.
Mert hát azt azért már megtanultam,hogy egy dolog valamiről azt gondolni,hogy "szerintem meg tudom csinálni" és más dolog valóban végre is hajtani.
Addig még jó lenne egy újabb 10est is fogyni ami mostanában nagyon nem akar menni.
Érdekesség képpen pár számadat:
a 12 órából 11-et töltöttem mozgásban a maradék 1 óra volt a masszázs/nyújtós szünetek,megállós kajálás,wc:) és minden egyéb
átlagpulzus 140
elégetett kalória 10000

Ez a kisfilm a vágóképekkel és az aláfestő zenével mindennel együtt nagyon üt,kellőképpen bemutatja a futás szépségeit.

A bejegyzés trackback címe:

https://pecsipeter.blog.hu/api/trackback/id/tr663226387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mata68 2011.09.14. 14:40:02

Gratulálok mindkettőtöknek, le a kalappal a teljesítményetek előtt !

Szalai Szabiék nagyon jól szervezett, ellátott versenyeket szoktak rendezni (és még sör is van a frissítőállomáson :)

Én eddig három hatórás versenyen vettem részt és tényleg furcsa, de hirtelen meg tud zuhanni az ember közben. Nekem legalábbis sikerült :) Gondolom, hogy ez a nem megfelelő frissítésnek köszönhető, én legalábbis erre fogtam (cukorhiány).

(Lubics Szilvi meg valószínűleg ufó:)

oregbaka 2011.09.14. 15:50:39

Nem igazán tudok mit írni. De talán egy robotról ne is írjon semmit egy ember.

Félelmetesen őrültek vagytok!
Még szerencse hogy nem invitáltál a híd közepén:-)

Mit szedtek egyébként?

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.14. 16:07:21

@Tepó: Köszönöm szépen!
@mata68: Köszönöm szépen!Sör most is volt;)
@oregbaka: Ne szerénykedjél Te még többet is futottál volna ha ilyenen elindulsz.Neked ez sima ügy lenne.
Mit szedünk?
A lábainkat!:)

ironsun 2011.09.14. 16:47:48

Óriási gratuláció! Nem vagytok semmik:) Ha így haladsz, új versenyszámot kell neked kitalálni, mert lassan semmi sem lesz elérhetetlen számodra! Lubics Szilvi tényleg hihetetlen, ő is nagykanizsai futóklubos, nem hiába...

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.14. 17:21:28

@ironsun: Köszönöm szépen!Azért ne túlozzunk nem volt ez olyan nagy dolog;).Nem Szilvire értem:)
Laci!Ne is írj inkább semmit!:):):)

laciii79 2011.09.14. 17:55:42

@PecsiPeter: Pedig nem úszod meg! :-)
Nem olyan nagy dolog??!! Úristen!
Hát, nem tom, lehet, hogy Lubics Szilvi ufó, de Te se a majomtól származol, az biztos! :D
ÁÁÁLLLLAAAAAAT! Szerintem Te egy vitorláshal, egy sarlósfecske és egy villás szarvú antilop törvénytelen gyereke vagy! :-)

Ja, és remélem, rendes sört kértél!

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.14. 18:29:14

@laciii79: :):):)Köszönöm szépen!Azért jobban örültem volna egy fehércápa-szirtisas-száguldóbölény hasonlatnak:):):).Alfahímesebb lett volna:):):).

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.09.14. 19:26:45

Nagy ászok vagytok!!! Azért még remélem talákozunk egy sima ájronmenen is, mert ide már nem tudlak követni Titeket! :))

laciii79 2011.09.14. 20:19:59

@PecsiPeter: Igen ám, de a vitorláshal leússza a fehér cápát és a fecske is faképnél hagyja a szirti sast. ;-) Úgy ám! :-)

shepherdpeti 2011.09.14. 20:33:48

gratulálok Peti, nagyon szép teljesítmény:)

Kovács Krisztián Short' 2011.09.15. 22:59:55

Szuper beszámoló, ezúton is gratuláció a teljesítményhez. A videót illetően pedig nem túloztál. Legszívesebben most indulnék a Naszály felé. :)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.15. 23:08:26

@Kovács Krisztián Short':
Köszi!Gyere nyugodtan én már itt vagyok fönn a hegyen!:)Innen írok telefonról most is:)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.15. 23:09:51

@IronSchwarczi: Köszönöm szépen!
@shepherdpeti: Köszönöm szépen!
@laciii79: akkoris! :)
@Ivan Grasso: Köszönöm szépen!Találkozunk még sok helyen egyet se aggódj ezen és ne szerénykedj! ;)

Tibi(ke) 2011.09.16. 05:23:11

Én is nagyon köszönöm! Azért be kell vallanom, egy egész picit elfáradtam:)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.09.17. 19:21:49

Kemények vagy, de kurvára. Én 26-ot futottam, de másnap lázam volt és nem tudtam megemelni a kakósbögrét :-) Remélem holnap találkozunk :-)

gafmon 2011.09.17. 19:46:28

Gratulálok! Te tényleg nem emberből vagy! Melyik bolygóról jöttél?
Ma velem voltál lélekben:)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.17. 22:32:41

@mgergoo: Köszönöm!Az irány jó de sokat kell még gyúrnom.Nem a táv a lényeg hanem a mozgás szeretete.5 km run is ugyanolyan flash tud lenni mint 42;).Holnap megyünk Velencei-tavat futni igen.
Meeting point Agárd :).

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2011.09.19. 14:55:20

Szóhoz sem jutok. Elpusztíthatatlan vagy!

Ha előttem jutsz el az UTMB-re, akkor k. mérges leszek! :)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2011.09.19. 19:30:38

Gratulálok! Kemény vagy.
Az első pillanatban tudtam, hogy 86-ot futottál. Én is ezt tettem volna, esetleg még egyet...:-)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.19. 19:46:56

@myke6969: Köszönöm szépen!Számomra még odébb van az UTMB,egyenlőre még csak a videókat nézegetem róla ;).Gyönyörű verseny fantasztikus helyen...

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.19. 19:50:07

@Vasapu: Köszönöm szépen!Elsőre nem értettem,hogy miért írtad,hogy tudtad a 86ot de aztán kikerestem a Te bejegyzésedet Sárvárról!:):):)
Úgy emlékeztem egyébként,hogy többet futottál anno.
Jövőre már versenyezhetünk egy ilyenen is :):):) bár nem sok esélyem van mert elversz mint a lovat de nem baj :):):) számomra amúgy sem a helyezés a lényeg.
süti beállítások módosítása