X.Barátság Maraton Miskolc

2010.11.08. 15:59

 

Kemény 3 óra alvás után végre kora reggel nekiindultunk Miskolcnak,eljött a nagy nap,az első maraton napja!Sajnos a csapatunk 2 főre apadt,mert állandó edzőtársam megsérült,így nem tudott velünk tartani.Az utolsó napok is már feszült várakozással teltek,most azonban ahogy közeledtünk a helyszín felé,még ráfokozódott a helyzet,így aztán mire megérkeztünk szinte kezünk-lábunk remegett :),az izgalmi állapot tíz emelet magasban,nagyon szerettük volna már elkezdeni,már benne lenni az eseményben,amira annyit készültünk és vártuk. Kis létszámú ám annál családiasabb hangulatú versenynek ígérkezett ez a mai,az idő is tökéletes volt,napsütés,enyhe idő.Regisztráció,ismerkedés blog-os sportársakkal,átöltözés és bemelegítés után hirtelen egyszer csak ott találtuk magunkat a start előtti pillanatban.Felismertük az indulók közt Bogár János futó legendát is.Rövid megnyitó beszéd után végre belecsaptunk a lecsóba és nekiiramodott a mezőny.Miskolctapolca felé egy 5,2 kilis nagy körből kellett a maratonistáknak 8-at lefutni,az elején még az egyetemi városrészben volt egy elég hosszú emelkedő,de hát tudtuk is előre,hogy kissé dimbes-dombos lesz a pálya.Nem baj,ha már első maraton,legalább legyen kőkemény :),amúgy is szeretek 19-re lapot húzni :) .A távot kettő részre osztottam fel magamban.Első 6 karika (ennyit már futottam korábban) valamint utolsó két kör.Az első a bemelegedés szellemében telt,valamint gyorsan betanultam a pályát,mert sok útvonaljelzés az nem volt :).Fejemben a sok okosság és tanács,nem elfutni a tempót,valamint figyelni mindenre,figyelni a test minden rezdülését és azonnal beavatkozni ha szükséges.Frissítés a versenyközpontban és a 3 kilis fordítónál volt.Rajt előtt talán kissé túl ettem és ittam magam mert az első körökben full tele éreztem magam.Teltek szépen a kilik,jól éreztem magam,és a részidő is alakult,féltávnál  2 óra 12 percnél jártam,örömmel nyugtáztam,hogy sinen van minden,halad a terv.Szimpatikus volt a sporttársak üdvözlése,oda-oda szóltunk menetközben egymásnak és néha pacsiztunk is,úgy láttam,hogy az ismerősöknek is haladt szépen a dolog.Sajnos sok lehetőség nem volt menetközben bandázni,mert hát nyomni kellett,de nagyon jól esett,hogy akkor először látott emberek ismerősként pillantanak az emberre.Nagy kár,hogy nem tudott rajthoz állni edzőtársam,ő is fantasztikusan érezte volna itt magát.4-ik körben ettem először,végre kezdett kiürülni a gyomrom,de mivel nem tudok futva szilárdat enni,így sajnos a központban meg kellett állnom amig benyomtam magamba 1-2 banánszeletet,meg nápolyit,izót.Ezzel kb. 1 perc ment el körönként ezután,de nem aggódtam,hiszen a teljesítés volt számomra a lényeg és nem a részidő.Az ötödik kör elején gondoltam először rá,hogy ez nagyon úgy néz ki,hogy tényleg meglesz ma,minden rendszer kifogástalanul működött,nem fájt semmi,pulzus is okés volt,nem is éreztem még akkor fáradtnak magam.Robogtam magabiztosan az utolsó 2 kör felé,vártam nagyon az utolsó tíz kilit,mert attól óva intett mindenki,úgy tartják ott jön a neheze majd.A lassulás ellenére 30-nál jobb volt a részidőm kicsivel,mint a Velencei-tó kerülésnél,ez is mutatta,hogy minden okés.Végre el is jött az uccsó két karika,nyomtam egy kis banánt és nápolyit valamint teát is,és elszánt szívvel,fülemben dübörgő zenével nekilendültem,gondoltam magamban kezdődjön hát a pokol,eljött az én időm,ezért jöttem ide!Abból a szempontból szerencsés alkat vagyok,ha nehézre fordul a helyzet,valamiért akkor érzem magam igazán elememben a nehezített körülmények általában doppingként hatnak rám.Jött is szépen,amiről mások beszéltek nekem korábban,percről percre szigorúbb lett a táv,elkezdtem mindenfelé járni.Volt ott minden,amazóniai esőerdők legmélyebb bugyra,a Hold túlsó oldala és megannyi más kietlen fantáziavilág.Közben elkezdett görcsölni is a combom,igy azonnal magnéziumot vettem be,meg is oldódott ez a probléma. Persze a köridők is romlottak lényegesen,ekkor már láttam,hogy a jó célidő végleg elveszett,de sebaj.Ráfordulva a befejező körre,furcsa érzés ragadott magával.Annyira elszánt voltam,hogy tudtam semmi sem állíthat most már meg.Ha mindkét lábam is megadja magát,akkor a betonba mélyesztem a körmeimet és behúzigálom magam a célba,ha a Világ is elpusztul,akkor is megcsinálom.Nagyon érdekes volt látni és tapasztalni a testem felgyorsuló leépülését,az ürességtől kongó glikogénraktárakkal a végefelé már a lejtőn is úgy éreztem,mintha felfelé futnék,olyan nehéz volt :). A meghatódottságtól több helyen is könnyek törtek elő,nem szégyenlem.Ráfordulva a célra még próbáltam egy sprintet kivágni,szépen befejezni első maratonomat.Célba érve egyetlen szót tudtam csak mondani – hihetetlen!Hihetetlen ez a táv,nagyon hosszú és sok kilométer.Az érzés fantasztikus volt biztos vagyok benne,hogy életre szóló élmény marad.Érdekes volt a közvetlen közelébe kerülni a teljesítőképességem határának,talán még 1 karika esetleg ment volna,de akkor már teljesen elusztítottam volna magamat :).Ezúttal is rengeteget tanultam a testemről,tapasztalatszerzésnek is kíváló volt és fejlődés szempontjából is nagyon nagy előrelépés lehet ez a teljesítés. Arra pedig különösen büszke vagyok,hogy  még a legmélyebb pillanataimban sem gyalogoltam bele.A hosszútávfutás így mostantól még inkább tetszik és még nagyobb tervek kezdenek megfogalmazódni bennem,az azonban biztos,hogy nagyon sokat kell még dolgoznom ezen,rengeteg sok kilit kell még lefutni és rengeteget kell még tanulni a technikától kezdve a frissítésen át mindenről.Most már mindhárom Ironman összetevő megvan,nemrég leúsztam a 4 kilit,még nyáron tekertem egy 174-est a Balatonról visszafelé és megvan a maraton is.Innentől most már össze kell rakni a dolgokat egymás után teljesíthetővé.Edzőmnek ezúttal is nagyon sokat köszönhetek,és ez az eredmény is természetesen közös érdem vele.Plusz ajándék az élettől,hogy célbaérés után átvehettem az ajándék kupámat,amit menetközben tombolán nyertem,így a kb. 60 db. erősember versenyeken szerzett trófea mellé felkerül az első futós is a szekrény tetejére.

04:40:16
151 avg hr
163 max hr
5884 cal

A bejegyzés trackback címe:

https://pecsipeter.blog.hu/api/trackback/id/tr692433802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.11.08. 16:24:17

Ezaaaaz! Nagy gratula, kirázott a hideg az elszántság leírásától, ilyen sorokat olvasva annyi saját élmény tör fel... sportos flashback!

Az IM legnagyobb kihívását jelentő száma ezzel kipipálva, már csak elé kell rakni azt a kettőt.

misk66 2010.11.08. 16:27:53

Gratulálok maratonista!

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.11.08. 16:38:14

@misk66: köszönöm!én is gratulálok Neked!Te voltál az,akivel néha szót váltottunk menetközben?Sajnos nem nagyon volt lehetőség bandázni.

laciii79 2010.11.08. 16:38:26

Gratulálok! Nagyon nagyot futottál!!!
Ilyen elszántsággal nem lehet gond a következő célod sem! :-) Bravo!

IronSchwarczi · http://schwarczi.blog.hu/ 2010.11.08. 16:53:10

Gratulálok Peti!! Az elért eredmény minden tiszteletet megérdemel(!).. Nagyon jól sikerült a beszámoló is. Csak így tovább!!

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.11.08. 17:13:26

Gratulálok ifju padavan!
Ügyes voltál, jót futottál, kitartó voltál, stb...
Most pihenj kicsit, mert nemsokára elkezdődik egy hosszú út, amit végig kell járnod!

cole81 2010.11.08. 20:02:34

Bravóóó, ez (is) igazán szép teljesítmény volt! És qrvajóól írsz!!! ;)
Kb egy éve futsz rendszeresen, ugye?? Elképesztő, SPORTMAN!

ironsun 2010.11.08. 20:45:58

Igeeeen! Egyszerűen fantasztikus vagy!!! Üdv a klubban! Ezzel a mentalitással nem lesz sok problémád jövő augusztusban...

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.11.08. 21:08:54

köszönöm mindenkinek!nagyon jól esnek az elismerő szavak,ezekből is tudom,hogy jó irányban járok.
@Tepó: nagyon várom a még több melót!
@cole81: még nincs egy éve,hogy elkezdtem futni ;)
@ironsun: messze még Nagyatád,még nagyon sokat kell érte dolgozni,de megteszem,amit kell
@IronSchwarczi:
igyekszem ;)

mata68 2010.11.09. 07:45:21

Gratulálok én is, szépen, egyenletesen mentél.
Kicsit érdemesebb előtte többet aludni és talán nem kellett volna úgy beöltözni sem és még jobban ment volna.

misk66 2010.11.09. 08:31:09

Igen,én köszöngettem neked.mondjuk az elején én megsültem volna úgy beöltözve mint te,de jól bírtad.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.11.09. 09:03:02

Óriási gratula!!! Nagyon gyorsan fejlődsz és a kritikus pillanatokban is tudsz honnan erőt meríteni. Tökös gyerek vagy, ha így haladsz jövőre jaj nekünk Nagyatádon!! :)))

szaszit 2010.11.09. 16:35:25

Gratulálok, nagyon szépen haladsz a kijelölt úton! A hosszútávú versenytapasztalat pedig pótolhatatlan ilyenkor ismeri meg igazán magát az ember, ami kritikusabb helyzetben nagyon jól jön.
Jó pihenést!

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.11.09. 18:32:19

Nagy Gratula!!!
Bírom aki 19-re lapot húz :-).
Az pedig, ahogy buldózer módjára edzel és versenyzel különösen szimpatikus.
Így tovább.

mata68 2010.11.10. 11:24:55

Van néhány fotóm Rólad és Pumiról,ha adsz egy e-mail címet, akkor átküldöm. Bocs, hogy a végén nem vártunk meg,de menni kellett a lányainkért haza.

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.11.10. 12:47:38

@mata68: @misk66: pont az efféle dolgokra írtam,hogy még sokat kell tanulnom, pl. a ruházat terén is,igazatok van!
@Ivan Grasso: @szaszit: @Vasapu:
nagyon köszönöm Nektek is a bíztató kedves szavakat!sokat jelentenek nekem.
@mata68: pecsipeter@citromail.hu
köszi előre is!
a végén természetes,hogy a család volt az első,1-2 év múlva már talán nem is érek be olyan nagy hátránnyal a célba,mint idén :)

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.11.13. 09:11:32

Giga gratula!!! Nekem is nagyon tetszik a beszámolód és dejavu érzésem támad, amikor olvasom. Én is így szoktam futni: fejben részekre osztom a távot, szerintem ez jó módszer, apróbb célokkal tovább jut az ember :)

izidro Nozal (törölt) 2010.11.13. 11:15:54

Jó írás és könnyű is volt megtalálni gugl-el. Amúgy miért pont ez a maraton volt az 1.? Hasonlít a nagyatádi körözgetésre, vagy csak közel volt?

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.11.13. 16:11:06

@norcsifut: köszönöm!
@izidro Nozal: Köszi Neked is!
Amikor elhatároztam,hogy még idén lefutom a maratont,már nem maradt sok választás.Győr és Miskolc.A győrire hajnalban kellett volna indulni és drágább is volt :(,a miskolci sokkal olcsóbb volt és dimbes-dombos így ideális az első maratonhoz;)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.11.13. 17:05:49

@izidro Nozal: na és nem utolsó sorban ezért is:
"A verseny célja: Az egészség megőrzését szolgáló rendszeres testmozgás és az egymást segítő, őszinte barátság fontosságának hirdetése."

HelloJozsi 2010.11.14. 13:52:36

Öregem, gratulálok!

Én 70 kilósan 2x évesen sem futottam sokkal jobbat az első maratonon.
Őrizd meg magadban ezt a spirituszt, akkor nincs lehetetlen.

Egyébként csak most akadtam rá a blogodra, de olvasni fogom :)
süti beállítások módosítása