Tuesday

2011.07.05. 23:57

Sűrűbb bejegyzéseim oka ismét az,hogy péntekig nem dolgozom így több idő jut másra.
Holnaptól elutazom a Balatonhoz is pár napra.Ezúttal kocsival megyek:) ,bicajt még nem tudom,hogy el merjem-e vinni mert félek attól,hogy
valamelyik nap még a végén körbetekerem a tavat:):):).Futócipőt és fecskét,úszószemüveget biztos,hogy viszek!
A hétfőt edzői utasításra pihenőnappá tettem.
Bár nem éreztem fáradtnak,elnyírtnak magam jó volt ez így.
Tibikével csavarogtunk,fánkoztunk,Tour-t néztünk,lazítottunk.Neki is jó volt,hogy elterelődött a figyelem a közelgő műtétről.
A mai nap a következőképpen alakult:

Swim,1.3 km,29 perc, (22:18 p/km)
Rövid vízbeugrásokkal egybekötött strandolás volt inkább ez a mai lubickolás.
Persze ha már ott voltam úsztam is egy keveset de azt is 2 részletben.Egész jól ment ma már reggeltől éreztem az Erőt! :)

Bike, 30 km ,1 óra 30 perc, (20km/h)
Uszodába el meg haza + kevéske csavargás.
Dunakanyarban hegynézegetés,Dunán úszó sárkányhajó bámulás,környező chi begyűjtése,KERS feltöltése.
Tibike műtétje miatti feszült várakozás.
Röviden ez történt a mai montis átmozgató bicajozáson.

Kórház után Margitsziget run 16 km,1 óra 28 perc 51 mp(05:33 p/km) , 154 avg hr,
Úgy indult,hogy csak 2 kör az is lazában ma könnyű nap van mindenből.
Aha.
Fél kör után meguntam a kocogást és felváltottam (nekem) rettenetesbe:) innentől 5 percesekkel(163bpm) zúzás kör végéig.
Mikor kezdjek el tempót vágni ha nem aznap mikor szétvet az Erő? :)
Második körtől inkább vissza vettem kényelmesebbre,nem akartam kockáztatni,mostanában párszor meghúztam magam gyors futás napon.
Hihetetlen mennyit számít pár kiló fogyás + új lunar.Új PB,ilyen tempó ilyen távon nekem eddig csak álom volt.Főleg így,hogy nem is maxon mentem.
Nagy élmény volt számomra,hogy olyanokat előztem ma akik tavaly még megaláztak kocogásaim közben:).
Nagyon tetszik nekem,hogy gyorsulok most hétről hétre.
Az 5 perces ezrek már a spájzban vannak! :)
Na persze azért megint volt,hogy olyan arcok hagytak le,hogy nem akartam elhinni...
Nem csak hatótávolságban de sebességben is szintet ugrottam az utóbbi hetekben,ezt az igen pozitív változást
azonban sajnos nem igazán tudom megfelelően kezelni.Nem tudok vele mit kezdeni.Túl jó.
sz@r nekem(is) ha vissza kell fogni magam,pedig most ez van.
Nagyon közeleg a Nagy Nap így nem lehet forrófejűsködni már.
Megint nagyképűen fog lejönni lehet,de nem tudom most sem máshogyan írni,nekem a 300as tekerés is meg a mai nap is az óvatos verzió volt.
Hétvégén bőven tudtam volna sokkal hosszabbat is menni bicajon és ma is tudtam volna picit gyorsabbat futni és még legalább 1 körrel többön át tartani.
A sérülés kockázat és a túl lefáradás miatt nem zúztam kedvemre.
Tepó azt jósolta,hogy ha lesz görlfrend akkor talán lenyugszom:),azonban inkább felerősödött a forma.
Azt gondolom,hogy a mai nap is bizonyítja,hogy nem beszéltem mellé amikor 2 napja azt írtam a 300as tekerésem után,
hogy nem vett ki túl sokat belőlem.
Egyre inkább hiszek az őszi Budapest Maraton 4 órán belüli teljesítésében és jövőre nem lehet kevesebb célom mint,hogy az 5 perces tempót elérjem
és akár félmaratoni hosszúságon át is tudjam tartani.
Meglátjuk.
Még sokat kell erősödnie a fém vázon az élő szövetnek :),rengeteg munka van még.
Viszont ha bírja a test a terhelést és az álmodozásaimat:) akkor durva dolgok jönnek IM után.
Rengetegen futottak a szigeten,szinte olyan volt mintha csak valami futóversenyen lennék:).Bejött.
Volt azért pár karakter aki még kopasz ember számára is hajmeresztő:).Olyan futó(?) cuccban,hogy besz@rtam:).
Mindegy.Nem gáz.Mások vagyunk.Pont ettől jó így.
Szaladgálás végeztével még egy darabig maradtam is és egy padról nézelődtem,irigykedtem a még futókra:).
Futni (is) csudajó!
Megint annyira élvezem! :)
Na meg azt is,hogy akármennyi pizzát meg hamburgert meg fagyit nyomok magamba még így is fogyok:).
Az igaz,hogy a női munkatársaimnak is lassan vastagabb karja lesz mint nekem:) de nem baj.
Persze run után megint elnéztem a BurgerKing környékére,hogy mi újság van hiszen kedd volt ma is :).

Reggeli:):



Ilyen helyen kell úsznom,"borzasztó":) ,(háttérben a hegyek...OMG!;) )
egyébként hihetetlen de ez ugyanaz a medence mint télen csak most "picit" más a feeling besátorozás és hó nélkül:)  :




Tavaly nyár végi kép rólam,nem friss de nagyon like :





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kis humor is legyen azért:) :



 

 

 

 Végül a megunhatatlan UltraBalaton:

ULTRABALATON 2011 from triatlonmagazin.hu on Vimeo.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pecsipeter.blog.hu/api/trackback/id/tr943043080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mata68 2011.07.06. 07:49:32

Ha az IM után majd rövidebbeket bicózol (mondjuk csak 200-at:) és ráfekszel a futásra, akkor rövidesen meg lesz az 5p/km akár 21 km-en keresztül is. A súlycsökkenés is rengeteget számít.

Tudom, hogy már többször leírtam, de sört igyál, ne ilyen sz*rokat :)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.06. 11:10:11

@mata68:
muszáj volt reggel egy kis energiaital...
egész éjjel futottam nagyon picit megfáradtam hajnalra:):):)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2011.07.06. 15:02:34

A csajok gyorsítanak, ez nem kérdés.

Eddig nem tudom miért voltál lassabb... :-)))

shepherdpeti 2011.07.06. 20:13:51

Mata 1:35-1:40 között Gyuri barátunk szaggatja az aszfaltot:)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.06. 22:04:18

@myke6969:
Thx!;)
Több a ló mint ahány kiló...Elég könnyen lehet vele tartani az itthon engedélyezett 50,90,130as határokat.Nem erőlködik a gép:)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.06. 22:07:02

@Vasapu:
Hát ha több csaj is lenne az biztos még tovább pörgetne:)
Filmeken már láttam ilyesmit:)

laciii79 2011.07.06. 23:24:16

@PecsiPeter: Nem akarom kisebbíteni a fogyás, pláne nem a görlfrend érdemeit :-), de ugye, milyen pokoli gyors a lunar?

shepherdpeti 2011.07.07. 07:21:05

@PecsiPeter: az egyik szoboszlói barátunk nyomja a videón 1:35-1:40 között

laciii79 2011.07.07. 13:08:56

@PecsiPeter: Időről időre előjön, hogy mi lesz majd IM után... Most úgy látom, hogy min. egy dupla IM (de lehet, hogy deca :D....) felkészülés indul el, pedig régebben azt hittem, hogy jön majd az MMA, vagy a strongman témának végleg annyi?

mata68 2011.07.07. 14:16:53

@PecsiPeter: @shepherdpeti: Először nem értettem én sem, mert Gyuri 1.20 körüli félmaratont tud, nem 1.35-1.40-et, de így már világos:)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.07. 18:38:04

Üdvözlet Mindenkinek a Balatonról!
Naná,hogy megvolt ma a home made Pelso:)
195 kili,kicsivel 30feletti átlag.
Lelketlen"mad max"Cyborg megcsinálta kaja nélkül.Szó szerint.Csak ittam.
Azt hiszitek viccelek?
K*rvára nem...
De nem ettől lett mad max a küldetés hanem attól,hogy még rá is futottam.
5.34esekkel fél órát.
Magam is besz@rtam azon,hogy milyen easy volt.
Félmaraton környékén azért valszeg lenéztem volna legbelső microchip-em mélyére:) kalapácsos tizedessel együtt:)
Nem fáztam:) itt ma 32 volt árnyékban.
Nagy élmény volt,végig flash,ez a tó gyönyörű!

shepherdpeti 2011.07.07. 21:51:17

@PecsiPeter: te egy állat vagy, atádon ránk versz egy fél órát:)

oregbaka 2011.07.07. 22:15:30

Mi van ebben nagy dolog? A 300-nál sem ettél és 240-ig nem is ittál:-) Én láttam, ne tagadd. Akartam is kérdezni, hogy mi a fenének hordozol két üres kulacsot a bringán. Aztán láttam, hogy már aláírtad őket a titkos rajongóidnak:-)

Rossz hír: Kalapácsos tizedes lefokozták őrvezetővé! Ennek az az oka, hogy múlt héten nem ütött le egy olyan IM aspiránst aki nem evett és ivott. Nekem azt mondta személyes kihallgatásán, hogy megbánta a szolgálatban elkövetett fegyelemsértést és ezután könyörtelenül lesújt!
Szóval lehet próbálkozni nála:-)
Sok sikert:-)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.07. 22:43:09

@shepherdpeti:
Te is piázol kommentelés előtt:):):)
Esélyem nincsen.Sokkal erősebbek vagytok.De sebaj lesz IM jövőre is;)
Meg utána is úgyhogy van időm.
Azért idénre is tervezek már előzéseket!
A tészta partin...:):):)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.07. 22:49:43

@oregbaka:
Gépnek nem sok frissítés kell!
Kis kóla,meg egy mp3 lejátszó:)
Ezzel a 2 alap dologgal:) is már elkalimpálok vagy 100kilit:)
Egyszer nehogy én K.O.-zzam le a kalapácsost!:)
Látta már valaki veszíteni?:)
Mi a mérlege?:)

oregbaka 2011.07.07. 23:05:40

Hát a mérlege nem rossz!
Biztos a keze és nem ér a neve:-)
Persze ki lehet hívni direktbe is, de ...

Szóval jó próbálkozást neked. Nem kell enni, se pedig inni. Időt, pénzt és energiát spórolsz az biztos.
A nevemet ne említsd neki:-)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.07. 23:11:33

@laciii79: eddig is lunarom volt csak másik fajta(eclipse).Ez a mostani friss,még megvan a csillapítás.Ebben lehet a szikret.Meg a fogyásban.
IM után kiderül hogyan tovább.De természetesen nem a deca lesz a cél.
Nagyon kevés vagyok én oda.
Akik ott indulnak azoknál az őrült elvetemültség az csak a beugró alapfeltétel.
Ez talán nálam is megvan.
Viszont ami nagy nagy különbség az az,hogy ők iszonyat erősek is meg a testük is bírja.
Nekem ilyen frontokon(is) rengeteg munka kell.Messze még a jó szint.
De van időm!;)
Ez nem 1-2 hónapos sport.

ironsun 2011.07.08. 10:53:32

Akkor azért állt tegnap az M7-es, mert lent voltál a Balcsin?

Egyébként most már azt is elárulhatód, hogy előtte átúsztad a tavat. Hosszában. Tudod ki hiszi el rólad, hogy csak egy kör és futás volt:) Lassan kinövöd ezt az országot, olyan távokat mész...

ironsun 2011.07.08. 10:54:53

Akkor azért állt tegnap az M7-es, mert lent voltál a Balcsin?

Egyébként most már azt is elárulhatód, hogy előtte átúsztad a tavat. Hosszában. Tudod ki hiszi el rólad, hogy csak egy kör és futás volt:) Lassan kinövöd ezt az országot, olyan távokat mész...

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.08. 19:50:41

@ironsun:
Megint eltúlzod:)
de bejön a humor :)
Te már a második IM-edre készülsz...
Ez a nem semmi!

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.07.08. 19:51:02

@PecsiPeter: elkezdtem kutatni a külföldi rajtlistákat, ugyanis egyre kevésbé hiszem el, hogy Neked ez lesz az első IM-ed! :)
Tavaly Klagenfurt 11:00? :)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.08. 20:01:15

@oregbaka:
Ma az emberek valami hőségriadóról beszéltek meg valami extra erős UV-ről.
Gépek ezeken csak mosolyogtak...
Futás közben aztán elfogyott a mosoly gépnél is,főleg mikor meghallottam kalapácsos tizedes bakancsát a hátam mögött.
Mivel lassan futottam,így felért rám.
Meg kellett állnom kólázni meg útszéli kútnál megmosakodni csak így tudtam magamról ismét leszakítani...
Majdnem lepacsiztunk :) csak emlegetni kellett :):):)
Más.
Ma a kilátónál a nagy tavat elnézve büszkén gondoltam arra,hogy azért csak körbetekertem!Hosszú az,pedig nem is láttam egyben csak egy nagy részét a kilátóról.
Viszont megmondom őszintén ugyanúgy elnézve a nagy vizet nagyon izmosnak tűnik a körbefutós terv...

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.07.08. 20:39:17

@PecsiPeter: remélem azt már nem IM elött akarod megcsinálni...
Az utolsó 3 hetet pedig tényleg csináld a terv szerint.
Mostmár IM-ig elég legyen ezekből a megalomán dolgokból ;-)

oregbaka 2011.07.08. 20:48:12

@PecsiPeter: Mondom hogy őrvezető! Lefokozták! Ezért is dolgozik szorgalmasabban egy hete:-) Reménykedik, hogy visszakapja a korábbi rangját.
A Te skalpod szinte garanciát jelentene neki az előléptetéshez:-)

Mi ez a gondolati elgyengülés? Körbefutjuk és kész! Csak idő kérdése. Először csapatban, majd egyéniben is!
Nincs más opció!

laciii79 2011.07.08. 21:07:01

@Tepó: Azért nem irigyellek, hallod. :-)
Nem lesz egyszerű visszafogni ezt a mindenre elszánt, elvetemült gépet. :D

mata68 2011.07.08. 21:12:53

@oregbaka: Innen már csak Kalapács közlegény lehet, úgyhogy kapja össze magát.
Illetve ne, mer' amúgy én Petyának szurkolok :)

mata68 2011.07.08. 21:14:43

@laciii79: Igen. A pihenéssel valószínűleg a felkészülés legnehezebb szakasza következik:)

oregbaka 2011.07.08. 21:18:49

@mata68: Mindannyian Petyának szurkolunk!
A kérdés csak az, hogy Petya szurkol-e magának.
Ha igen, akkor fog enni és inni eleget.
Ha nem, akkor Kalapácsos őrvezetőből egyből hadnagyot csinálnak és megkapja a vitézségi érdemrend arany fokozatát:-)

oregbaka 2011.07.08. 21:26:18

Gyerekek tudja valaki, miért úszik minden nap egy hete Vasapu-)?

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.08. 22:56:05

@oregbaka:
körbefutjuk hát!
csak izmos lesz azé'...

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.08. 22:57:38

@laciii79:
a gép lassan pályára áll :)
amúgy kedvenc időszakom a tapering :):):)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.08. 23:01:07

@mata68: @oregbaka:
köszönöm a szurkolást! :)
múltkor Velencén is lesújtott az átokfattya:) de felálltam míg a bíró majdnem kiszámolt :)
nem felejtem én el ezeket...

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.08. 23:04:59

@Tepó:
Csak úszkálok,bicajozgatok,futogatok.
Ezekben a napokban emelt szinten felfokozottan pörög a regeneráció a nagyon kedvező feltételek miatt.(no meló,sok alvás,HIHETETLEN jó kaják,stb.)
Ki kell használni a lehetőséget:).
Hülye szóval írva mini "edzőtábor" is ez most nekem,de persze elsősorban fantasztikus a családdal ennyi napot végre együtt lenni.
IMÁDOK ITT LENNI!!!

mata68 2011.07.08. 23:09:29

@oregbaka: Biztos jól megy Neki, nem bírja abbahagyni :)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.08. 23:11:45

@oregbaka: @mata68:
Vasapu csak altat minket:)
a valóságban már 1 hete elment otthonról és azóta edz.
folyamatosan :)

mata68 2011.07.08. 23:12:38

Most befekszem egy szoláriumba aludni, hogy szokjam a holnapi hortobágyi klímát :) Jóccakát !

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2011.07.09. 08:27:09

@oregbaka: @PecsiPeter: Dehogy edzek, most adok nektek egy kis előnyt, nem szeretem a könnyű skalpokat:-)))

Petya Neked tényleg kicsi ez az ország lassan. Hallottál a RAAM-ról?
Robotok Amerikában Aláznak Mindenkit

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.09. 08:50:13

@Vasapu:
Neked nem mi leszünk az "ellenfelek" mert Te más kategóriában játszol.
Ti majd Tepóval,SheperdPetivel,IronSünnel el lesztek egymással:)
De persze még írhatnék sok embert(?) kik 11 órán belül fognak majd célt.
Szóval Ti csak hagyjatok minket elsőbálozókat békén:):):) játszani:):):)
Nekünk még saját magunk,a pálya az időjárás és egyebek lesznek az "ellenfelek".

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.09. 08:54:08

@Vasapu:
Amúgy Te is eltúlzod nemcsak IronSün és Laci;)
Hogyne lenne elég ez az ország bármire is.
RAAM egy más szint.K*rva kevés vagyok én igazi hosszú távokhoz.
Kicsit korai még ilyesmikről beszélni.
Majd talán jövőre :):):)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2011.07.09. 08:59:39

@PecsiPeter: Nehogy azt hidd, hogy ennyien leszünk, lesznek 11 órán belül.
Az, hogy mi már nem először csináljuk nem sok minden. Nekünk ugyanúgy bármi közbejöhet. Lehet, hogy be sem érek, nem lehet tudni, ez egy nagyon hosszú nap lesz. Ráadásul én erre az egy napra teszek fel mindent, ALL in! Nekem aztán tényleg a nyomomban lesz Mr. Hammer:-).

Békén akarlak én hagyni Téged, Te sem akarsz velem versenyezni, de ez nem így működik, találkozunk a pályán és... :-)))

A RAAM-on olyanok kötnek ki 40-50 évesen akik 37 évesen 300-akat tekernek gond nélkül. Én csak erre utaltam.DDD

ironsun 2011.07.09. 13:53:23

@PecsiPeter:
11 óra az brutális, ugye te is tudod? Tavalyi időket elnézve vannak páran, akiknek ez összejöhet, de itt már egyre nagyobb rész jut a véletleneknek. Akik időt mennek (megyünk) idén, Vasaput idézve ALL IN lesz júli 30-án. De ezért lesz szép ez a nap:) A tavalyi teljesítés egy jó alap, de nagy tehernek is érzi néha a vasember, majd jövőre meglátod:) Vagy még idén, nálad sosem lehet tudni!

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.07.09. 16:43:22

@PecsiPeter: @ironsun: @Vasapu:
Ez a verseny tényleg az, ahol bármi megtörténhet. A legjobban felkészült sportembert is érhetik gondok.
Nekem ma is nagyon nehéz volt hazaérni, mert kb 37 fokban tekertem fel a hegyre. Néha nem hittem el, hogy feljutok.
Ezzel csak arra akartam utalni, hogy ott kell csak igazán észnél lenni, és a legjobban odafigyelni a körülményekre.
A kalapácsos mindenki mögött ott lesz, csak nem mindenkit fog utolérni ;-)))
ALL IN RULEZ!!!! JEEEEE!!! De várom már!

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2011.07.09. 16:48:27

@ironsun: @Tepó: Látom forr a vér .-)))
Még valami nagyon fontos különbség, ami miatt nehezebb a dolga egy másodbálozónak.
Nekünk a szintidő nem 16 óra, nekünk a tavalyi időnk az. Ezért sokkal könnyebben is kerülhetünk bajba, amit persze azonnal kihasznál (nagyon helyesen)egy LC-Baka féle újonc.

Persze nem adjuk olcsón a bőrünk:-)))

ALL IN !!!!!!!

ironsun 2011.07.09. 18:57:33

ALL IN:)Tök hülyék leszünk azon a napon, ez már kezd körvonalazódni.

Egyébként meg mindenkinek mondom, nem az a cél, hogy a kalapácsos ne érjen utol, hanem az, hogy körözzük már le, ha körpályáról van szó!

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.07.09. 20:28:31

@HammerMan: nagyon vicces, hogy beköszöntél! :) Baka Te vagy az? :)

shepherdpeti 2011.07.09. 21:32:21

a mai nap 135 kili tekerés után volt szerencsém a pokolban futni. 38 fok volt induláskor árnyákban a hortobágyon, de a puszta erre még szerintem dobott kettőt. a frissítőállomásokon meleg klóros víz. nem akarok sírni, de egy kicsit átértékeltem atádot, 2010-ben ott is brutál meleg volt a házsorok között.
Futás közben a nagyatádi frissítésen gondolkoztam, volt rá idő:)02:05 körüli idővel fejeztem be. bennem minden rendesen működött, de ha ilyen meleg lesz, a hideg vizes frissítést meg kell oldani. a mai nap a pusztába egy lövészdandár sem igazán kényszerített volna vissza még három körre. próbáltam egésznap inni, ettől függetlenül 4 kili lement a mai nap. futás után matával bringáztam haza, és szoboszlón az első kocsmánál megkezdtük a folyadék feltöltést.

mata68 2011.07.09. 22:01:45

@Vasapu:
" Nekünk a szintidő nem 16 óra, nekünk a tavalyi időnk az."
Ott a pont, tényleg az a durva, hogy mindenki a saját idejét próbálja felülmúlni.

mata68 2011.07.09. 22:05:37

@shepherdpeti: Hazaértem Én is.
A Petivel való sörözés után várt még egy bográcsozás sógoréknál, de hulla voltam, eddig bírtam.

Péter amúgy egy állat:), Neki a 30-as tempó a beszélgetős bicajon.

shepherdpeti 2011.07.09. 22:07:52

@mata68: a péterek mind állatok:) kösziklák

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.09. 23:31:12

@Vasapu: @ironsun: @Tepó:
megy az altatás meg a nyomás áthárítása :):):)
ne sz@rjatok már be,úgysem hisszük el,hogy paráztok :):):)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.09. 23:31:59

@shepherdpeti:
1 nap alatt 4 kiló fogyásért odaadnám az életemet :):):)
viccet félretéve szerintem ez egy jó edzés volt Nektek kánikulára.
30án lehet,hogy jól fog ez jönni majd;)
süti beállítások módosítása