Bővebb összegzés 2010

2011.01.01. 16:20

Első triatlonos évem az átalakulás jegyében telt.Az első pár hónapban sokat és hirtelen fogytam.Futni csak keveseket tudtam mert sem szuflával sem ízülettel nem nagyon bírtam.Februárban aztán megvettem első bicajomat amivel rögtön meg is kezdtem a tekeréseket a hideg idő ellenére.Ez a fajta mozgás újból fellendítette a fogyást is.Tavaszra már 10 kiliket futottam edzésen meg 20-30 kiliket tekertem ezzel nagyon meg voltam elégedve és egyre jobban tetszett minden ami ezzel az új életformával járt.A hétköznapok is könnyebbek lettek egyszerűen jobban éreztem magam a bőrömben kicsit talán nyálasan fogalmazva a fittség érzése kezdett kialakulni.Áprilisban megvolt az első futóversenyem is május elején pedig az első biciklis élmény a tour de Tisza-tó.Ezek mind-mind új motivációval töltöttek fel,nagyszerű és fantasztikus élményként éltem át ezeket az új dolgokat.Május végén kezdtem az úszást is ami már elsőre meglepően jól ment.Mármint abból a szempontból,hogy nem okozott gondot akár 1-1.5 órán át sem.Ekkor még nem tudtam folyamatos gyorsban úszni abban hamar kifulladtam így jobbára mellben tempóztam végig az akkor még nagyon ritka úszásaimat.Júniusban aztán rátaláltam Myke blogjára,majd rajta keresztül a többiekére is Witch,Vasapu,IronSchwarzi,Kombinat,Szőnyi Feri,Kis Gyula,Joe és egyéb kíváló sportemberek.Az ott olvasott beszámolók és egyéb hasznos írások újból egy nagy löketet adtak nekem az akkorra már hosszabbodó ezdéstávjaim így egyre könnyebbek lettek és én egyre nagyobb dolgokról kezdtem álmodozni.Ebben az időszakban kezdtem levelezni Tepóval,aki személyében megint csak egy hihetetlen teljesítményű és emberileg is nagyon szimpatikus karaktert ismertem meg.Közben sorra jöttek az újabb kihívások-élmények: Velencei-tóúszás,MTB Duna Maraton középtáv-ahol több,mint 7 órán  át küzdöttem az erdőben a közel 80 kilis tereppel:),Hortobágy bringatúra.Az igazi áttörés fizikailag augusztus elején következett -letekertem innen a Dunakanyarból a Balatonhoz majd másnap reggel vissza.317 km.Ezen az úton fordult velem először igazán elő,hogy bizonyos szakaszokon megéreztem a "robotgép" érzést.Teljesen tisztán.Amikor úgy pörögtek a lábak,mintha nem is az enyémek lettek volna.Ezen szakaszokon fáradtság zéró,valójában olyan volt,mintha nem is én tekertem volna,mintha csak kívűlről néztem volna magamat.Hihetetlen és magával ragadó volt,olyankor közben végig libabőr!!!Akárcsak most amikor leírom...A legyőzhetetlen,bármire képes akarat érzése volt ez.Ennél a pontnál felszakadt bennem egy olyan gát amiről korábban nem is tudtam,hogy létezik.Végigizgultam Nagyatádot itthonról,a  közvetítést nézve el is döntöttem,hogy megcsinálom 2011-ben,a legközelebbi alkalommal ott leszek én is.Hamarosan sikerült teljesíteni első félmaratonomat is szülővárosomban Jászberényben,erre már Tepó által írt rendes futótervvel készültem.A strandra hébe-hóba lejártam úszogatni is,de még mindig nem rendszeresen.Ekkor már nem okozott gondot a hétvégi hosszú futás 20 kili fölött rendszeresen és a bicajjal 100 kili fölött letekert táv sem volt már annyira halálos.Közben megismerkedtem a szomszéd faluban lakó Kolonics Tomival,aki már Ironman.Róla majd később fogok írni egy külön bejegyzést mert nagyon megérdemli.Állandó edzőpartnerem is lett Bíró Tibi személyében aki nem kicsit őrült de nagyon jó arc,valamint alkalmi edzőtárs Pumi.Mindezeken felbuzdulva nem tehettem mást,mint hogy nagy lendületet véve ősszel felkészültem és sikerrel teljesítettem is a Budapest  Maraton 30 kilis távját(személyes találkozás Kombinat és IronSchwarzi) végre körbefutottam a Velencei-tavat,ezzel kiköszörültem egy sok sok évvel ezelőtti csorbát és lefutottam első maratonomat Miskolcon(ahol végre élőben is  találkoztam Sanyival és Misk66-al) majd megkoronázva mindezen dolgokat egy hétre rá teljesítettem itthon edzésen a féltávot is.Ekkorra már rendszeresen jártam úszni is és végre tudtam is folyamatos gyorsban.Az év hátralévő részében ezután már visszább vettem,bár nehezemre esik betartani a tőlem jóval okosabbak tanácsait és útmutatásait :):):).Sajnos említést érdemel még az a tény is,hogy decembertől single player módban játszom tovább,mert egy közel 6 éves kapcsolatom véget ért.Hát ez volt nagyjából a 2010-es év  amire egyfajta bemelegítésként tekintek.Új életformára váltottam,rengeteg sok csodálatos élménnyel  lettem  gazdagabb és sok kíváló embert ismertem meg ezen a nekem új Úton.

Ennyi... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecsipeter.blog.hu/api/trackback/id/tr932552416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oregbaka 2011.01.01. 20:42:59

Engedd meg, hogy gratuláljak az elszántságodhoz és a töretlen kitartásodhoz. Csak néhány hete olvaslak de csak azt tudom kívánni neked is mint Vasapunak. Találd meg a végtelen kilométerek alatt azt, amit keresel!

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.01.01. 20:52:10

Szép összegzés!
Remélem a jövő évi terveid is mind-mind teljesülni fognak, mert megérdemled.
Csak így tovább!

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2011.01.02. 09:07:09

Szerintem a legdurvább az a 4000 km bringa. MONTIVAL !!!:-)))
Hajrá!!!

laciii79 2011.01.02. 10:34:09

Gartulálok, fantasztikus évet zártál, ennél már csak 2011 lesz fantasztikusabb! Hajrá!

IronSchwarczi · http://schwarczi.blog.hu/ 2011.01.02. 12:27:33

Peti!

Gratulálok az eddig elért eredményekhez! Csak így tovább!!

ironsun 2011.01.02. 20:26:51

BUÉK és gratula az évhez! Amúgy jövőre, vagyis 2011-re hosszabb beszámolód lesz, azt ugye tudod?

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.01.02. 23:04:25

köszönöm Mindegyikőtöknek!Ezek a szavak sokat jelentenek nekem.

misk66 2011.01.03. 08:35:33

Gratulálok
Mindig jó olvasni a pozitiv hozzáállásodat a dolgokhoz.Számomra mindig egy lökést ad.köszönöm
süti beállítások módosítása